Vanliga frågor

Här hittar du de vanligaste frågorna våra medlemmar brukar ställa.

Sopsortering

I föreningen finns det två separata platser för sopsortering. Du kan hitta behållare för matavfall utanför port 39 och för hushållsavfall utanför port 43. Var vänlig att sortera ditt avfall korrekt för att bidra till en mer hållbar miljö. Tack för att du tar ansvar för vår gemensamma miljö!

Det finns en återvinningsstation i korsningen mellan Högbergsgatan och Roslagsgatan. Där slänger vi färgat och ofärgat glas.

Den närmaste miljöstationen ligger på Torkel Knuttsonsgata. Mer information hittar du på Stockholm vatten och avfall.

Grillning

I föreningen har vi en grill i våran trädgård. Den är till för alla medlemmar. Grilla gärna på dem men kom ihåg att göra rent efter dig. Matrester och sopor tar du naturligtvis bort själv. 

På balkongen är det på grund av brandrisk endast tillåtet att använda elgrill. 

Fordon och parkering

Föreningen upplåter inga egna platser. Boendeparkering taxa 3 gäller i området. Mer information on taxeområdet 3 och avgifter finns på Stockholm stads hemsida.

Föreningen har så kollad pendlarrum för parkering av cyklar som används ofta så att de kan tas ut och ställas in smidigt och lätt. Platserna i pendlarrummet abonneras mot en avgift. Endast de som abonnerar platser får ställa cyklar i pendlarrummet.

Eftersom platserna är få tillämpas ett kösystem för de som vill abonnera en plats. Vill du abonnera en plats – maila styrelse: [email protected].

Tvättstuga

Bokningssystemet för tvättstugan tillhandahålls genom bokatvättid.se, både via en mobilapp och den digitala tavlan vid tvättstugan. För att kunna använda tjänsten behöver du ange ditt lägenhetsnummer samt en PIN-kod.

Om du inte har fått en PIN-kod tidigare kan du antingen kontakta den tidigare ägaren till lägenheten för att få den eller ringa bokatvättid.se på telefonnummer 073 496 00 00 för support och hjälp med att skapa en ny PIN-kod.

Klotter

Om du upptäcker klotter på fastigheten, vänligen agera enligt följande: Ta gärna en bild av klotteret och skicka den omedelbart via e-post till styrelsen. Genom att göra detta kan våra fastighetsvärdar bli medvetna om problemet och åtgärda det så snabbt som möjligt. Tillsammans kan vi hjälpa till att hålla fastigheten ren och trivsam för alla boende.